Alla inlägg under april 2011

Av tant-rosa - 26 april 2011 13:45

Idag körde jag ner till stranden. Jag letade upp en håla eftersom det blåste. Satt där med kaffet och grät. Grät av rädsla och grät av saknad. När jag kom hem så slog jag upp astrologin, vilket jag hade lovat att göra. Ni som inte tror ett skit på det kan ju gå och göra något riktigt viktigt nu, men här är ett litet hopplock om kräftan: För Kräftan är känslorna det klart viktigaste, och det som får världen att snurra. Kräftans ledord är vård, vördnad och välvilja. Kräftans tecken kanske är det mest feminina av alla Zodiakens tecken. Hon är en ganska känslig, emotionell personlighetstyp. Kräftor kan ha lite dåligt självförtroende och tycker ofta att de är otillräckliga, att de kan göra bättre ifrån sig eller att de kan hjälpa till mer.
Kräftan har en stark nostalgikänsla. De är lite konservativa, gillar att hålla fast vid gamla traditioner och samlar gärna på sig gamla minnessaker som de vägrar slänga. För Kräftan är hem och kärleken det allra viktigaste. Familjen är hennes hjärta. Kräftan lever med och genom dem. Hon vistas för det mesta i sitt eget omsorgsfullt ombonade hem. Hon håller på traditioner så storhelger som påsk och jul mycket betydelsefulla högtider.
Utåt sätt kan Kräftan verka blyg, kylig och reserverad eller mjuk och vänlig. Vilken av dessa sidor som är dominerande beror på sinnesstämning. Humöret är mycket känsligt och förändrar sig snabbt. Kräftan är sårbar, ett enda litet elakt ord kan få henne att dra sig inom sitt skal och gömma sig för andra. Men hon kan också bete sig som den stora givaren. Det gör hon genom att styra och ställa till allas bästa på ett mycket moderligt sätt. Hennes vänner betraktar hon som om de tillhörde en enda stor familj-hennes.
Kräftor är verkliga känslomänniskor och mycket försiktiga med att bli förälskade. De är rädda för att bli sårade och behöver känna sig trygga i en relation innan de öppnar sig.
Att de inte är missunsamma, egoistiska eller avundsjuka, utan endast vill ha tillbaka den ärlighet, öppenhet och respekt som hon själv ger, har jag lagt till själv. För däri ligger den största sanningen.

Jag sprang sedan inom och läste om Skorpionen och med röd text varnades jag för den farliga taggen som kan sticka till och döda mig, när den så behagar. När den så behagar! Men den skulle även passa bäst ihop med en kräfta för det skulle vara en omtänksam själsfrände och ge fulländad lycka. Hm, en själsfrände som vill döda mig. Finns det rosa livlinor?

 

Av tant-rosa - 11 april 2011 15:15

 

I denna lilla ankdamm som kallas för Halmstad, så går det massor med rykte. Jag är känd på hk som att nästan alltid vara sist ut när de stänger. Jag raggar inte på krogen och jag går alltid hem ensam. Så är det liksom. För ett tag sedan var det en bekant som ställde sig bakom mig, tog tag i mina höfter och låtsasjuckade. Då hör jag en tjej säga: Nej gå inte på Lollo, hon är pryd! Fy attan så glad jag blev. Jag har gärna det ryktet om mig. Tänk om det hade varit tvärtom? Fixa Lollo, hon är lätt! Jag har inte alltid gått hem själv. För flera år sedan så hade jag fullt upp. Med det menar jag inte att jag hade ragg varje kväll, bara så ni vet. Men fortfarande på våra tjejkvällar så kan någon säga: Lollo, berätta om när du, och berätta om han som osv. Jösses, det var en rolig tid. Den är iaf förbi och jag har blivit betydligt lugnare, vissa skulle säkert säga tråkig. Celibat är väl att ta i, men....
Det finns väl egentligen inget enklare för en kvinna än att få hem en man från krogen, om hon nu vill det. Jag vet iaf att nästa gång tant sexar så ska t om grannen tända en cigg efteråt. Hoppas ni skriver ut och sparar, för detta var ett väldigt viktigt inlägg. Höhöhö..

Nu ska den pryda fortsätta att rosalisera på ballan.

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards