Alla inlägg den 4 oktober 2015

Av tant-rosa - 4 oktober 2015 18:10

Igår hade sönerna och jag vår årliga shotfest. De bjuder in sina kompisar och jag mina. Det är folk även utanför Halmstad, typ Skåne, Borås, Göteborg och Stockholm. Alla har med sig egen dryck och framförallt egen shot. Vi festar, shotar på shotsignal, dansar och har roligt ihop. Jag älskar att festa med blandade åldrar. Som vanligt så fixar ongarna och jag lokalen ihop och två timmar före gästerna kommer, så är vi där för att tända ljus, hälla upp snacks och beställa dit en pizza. Stunden då vi sitter och äter och taggar innan alla kommer är så ovärderlig för mig. Jag är stolt över att sönerna vill ha denna tradition och vill festa ihop med sin morsa. Jag gjorde 75 stycken påsar, där jag lade lite av varje. Stickat rosa "åkband", (ja jag stickade 75 stycken armband) plåster med olika motiv på, namnlapp, penna, klubba, halstabletter mm mm.

Klockan sju så kom allt folk. Alla var taggade och redo för en rolig kväll, så det var inte alls svårt att jobba upp ett högt tempo. De fick börja med att bilda grupper och svara på tipsfrågor om vår familj. Sedan var det mingel, shot och dans som gjorde att kvällen gick sjukt snabbt.
Jag ger er här ett mingelregn.

Ifjol startade vi upp med ett vandrarpris i form av en rosa käpphäst. Säg hej till Shotis. Vinnaren detta år har lovat att lägga upp en bild på Insta.

Årets shotfestinlägg avslutar jag med en bild på två av mina manliga vänner. Så mycket säärlek liksom. Fast jag hoppas de hånglar lite annorlunda med sina respektive fruar.
Tack alla för att ni ville komma och bjuda på er själva, roa både oss och de andra och hoppas vi ses nästa år. Puss och kram på er.

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards