Alla inlägg den 15 juli 2010

Av tant-rosa - 15 juli 2010 13:00

Laget och hejaklacken ska träffades för mat, dryck och gapflabb.
Tant som valdes ut till hejaklacksledare bestämde att rosa skulle vara Halmstads färg. Alla i klacken skulle ha något som gick i rosa. En ros som lånats av mig, en sjal eller kanske en blus. Vi hade även rosa skumpaglas med rosé i, för att heja fram vårt lag med ramsor och pepping var minsann ingen lek, varken för hals eller själ. Minsann. Banderollen som är sydd av Kimsan och mig här hemma i köket användes flitigt och var värt varje stygn och bloddroppe.
Heja Halmstad först i mål, vinn till vårat segervrål. Halmstad Halmstad Halmstad.


Vi 20 personer som åt, drack och kollade på programmet. Vi skrattade så vi skrek. Jag är kanske partisk men jag tycker att vårt lag var de som vågade bjuda mest på sig själva. Nu när det börjat sändas på tv så kommer jag droppa några bilder då och då som tagits under inspelningstiden och som jag inte fått visa innan.
Yster, eller jag menar Plums-Maria har fortfarande kvar några blåmärke som minne från hinderbanan :-)

         

Luffi fick ett bryt när han hörde och såg sig själv på tv. Han är ju ingen idrottsman som Rickard Sjöberg sa. Luffi talade om när laget träffades första gången att han hade inga gympaskor utan bara klackaskor. Håret är viktigt och när kameran var avstängd så ropade Sjöberg över hela parken till Luffi att han borde gå och spraya frisyren :-)


En väldig tur att våran Peter som jag nu döpt till Snygg-Peter inte skadade sig under tävlingens gång. Denna skada fixade han själv till i förrgår så att hans elever på surfskolan fick bära honom i land.

Peter vann Camp Molloy och har tävlat i Gladiatorerna, men han tycker ändå att denna tävling var det roligaste.
Klart han gjorde med vårat gäng!

    

Så här mycket applåderade tant under inspelningen.
Ringen ska jag spara som bevis på mitt engagemang.
Om ni tyckte att klacken var rosa, så vänta tills vi tävlar i semifinalen. Då har tant även sin rosa boa på sig. Inte svalt ett endaste dugg, men som sagt så gick jag in för det :-)    

Sedan åkte vi in till stan. Vi hittade ett bord på Bulls och fick ihop stolar. Trots att vi hade firat en hel del hemma med både drinkar och shot, så fick vi ner några shotar och öl till. Tobias och Plums Maria grinade inte alls illa till ölen, de ville bara vara med på kort och trodde de var snygga så här.

Antingen vita kläder och då bara vitt vin och ren vodka eller färgade kläder och jag kan dricka både rött vin och turkisk peppar. Jag drack visst inte så mycket vin igår ser jag.
Så fort jag tänker "jag får inte spilla" så är det totalt omöjligt för tant att hålla sig ren.
Den vita BH:n är lika tragisk.
Vanish är min nya kärlek.

Av tant-rosa - 15 juli 2010 11:30

Eftersom sönerna var på Öland på min födelsedag, så ville de fira mig igår. Först satt vi på ballan med drinkar, shots och presentöppning innan vi gjorde oss iordning och åkte in till stan. Vi satte oss på "Bakfickan" där mamsen blev bjuden på mat. Sedan besökte vi "Shotluckan" och Johan och Kim serverade Harry Potter och Mums. Tack mina älsklingar för en mysig kväll.

       

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards