Alla inlägg den 3 december 2008

Av tant-rosa - 3 december 2008 14:30

 

Helfetets egna hemmagjorda snaps. Len och mjuk, inga hinder i strupen.

Så mycket olika kött och korv som jag aldrig ens hört namnen på.
Hade inte Anderberg sagt att han ville ha grisens öron med sig hem till hunden, hade jag nog tagit dem också. Grönkålen var för söt och köttbullarna gör jag mycket bättre. :-)


Av tant-rosa - 3 december 2008 14:30

 

Fredagen fixade vi lokalen genom att duka, lägga ut placeringar, sånghäfte mm. Lördagen gjorde vi oss fina, blandade bål, tände en miljon värmeljus och marshaller och höll i festen. Söndagen städade vi lokalen och sedan bestämde vi att julskyltningen inte är så mysig så istället vaktade jag soffan och piskade svans. Måndagen städade jag hemma, tisdagen ägnade jag mig åt information och sedan handlade Pontan och jag. Idag har jag fikat med Ingela och varit och klippt mig, och ikväll ska jag på julbord på Lilla Helfetet. Men IMORGON ska minsann julgardinerna, änglarna och staken upp...om jag inte är lite dålig efter snapsarna ikväll...hmm....men adventlådorna har iallafall kommit upp från källaren. Tack Pontan! :-)

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards