Alla inlägg den 18 maj 2014

Av tant-rosa - 18 maj 2014 12:27

Ni som följer mig, vet att jag ofta skiter i Jante och talar gott om både mina söner och mig själv. Jante är aldrig rolig att umgås med, men han tränger sig på hos alla, alldeles för ofta.
Jag har färgat mitt hår lila. I fredags förstärkte jag det och är nöjd. Då vi satt på Bullen så tog Pontan en bild och lade upp på insta.

Kommentarerna som han fick där var många och gladde mig verkligen.

Under kvällen fick jag massor med komplimanger och positiv feedback och när jag var på toa så hörde jag "Fy fan vad grå man känner sig. Såg du hon med lila hår?" Självkänslan är inte alltid på topp direkt och då känns det verkligen kanon med alla fina kommentarer. Även mina söner är duktiga på att höja sin mamma. Sa jag att Jante kan dra åt helvete?!

Av tant-rosa - 18 maj 2014 12:00

Ongarna och jag bestämde att vi skulle träffas på stan i fredags. Vi bestämde en tid men ingen plats. Ändå mötte vi upp varandra inne på Hk. Jag har uppfostrat dem bra liksom. Mathilda introducerade mig i ett nytt rosévin, innan vi tog oss till ett fullknökat Bullen. Eftersom sönerna känner halva stan, så tog det ett tag att bara gå runt baren. Vi fick ett bra bord och beställde in maten. I vanlig ordning hade kocken varnat om lång väntetid. Vi var beredda på det och hade ingen tid att passa.

Efter mysiga timmar gick vi bort till Foxen och då slöt även Felicia upp. Catta som även hon var i form, gjorde vad hon kunde då hon skulle fota oss. In i dimman liksom.

Vi tog en sväng inom Bullen igen innan ongarna dumpade morsan på Hk. Efter stängningsdags fick jag le cykeln nästan hela vägen hem, för att hoppa upp på sadeln var inte att tänka på!!

Lördagen ägnades åt sol och strand och Kalle och jag fick chans att planera. En rolig plan har vi på G. På kvällen kom han hit och vi hade premiärgrillning på min balla. Vid 23-tiden drog han in till stan och jag gick och däckade. Jag hade sagt tack men nej tack till både Camillas och Grethes förslag på lördagskvällen. Det suger att bli gammal!

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards