Alla inlägg den 14 juni 2014

Av tant-rosa - 14 juni 2014 20:00

Igår dejtade Linda och jag på restaurang Norre Port i väntan på studenttåget. Vi satt i solen, njöt av iskall rosé, mat och tittade på folk. Det är alltid skitroligt att titta på folk. När tåget kom så ställde vi oss upp och jag stod redo med mina vattenflaskor som jag hängt i rosa snöre. Vattenflaskor? Ja, otroligt uppskattade efter att ha druckit söt skumpa och öl sedan klockan skittidigt och dansat omkring i gassande sol. Jag hade sex stycken att dela ut till och jag hittade alla mina sex studenter. När tåget var förbi, så gick vi bort till Hk och satte oss på framsidan. Där satt jag tills ongarna kom och hämtade mig och det var dags att åka ut och fira Emelie.

Första gången vi träffade Mickes nya man Håkan. Skittrevlig och mysig. Fast tyvärr så simmade han ur bild.

Där var mycket folk och hon fick många presenter. Uppskattade dem alla med riktig glädje.

Sedan åkte vi hem till Felicia för att fira henne. Även där var det många och trevliga människor.

Pontan gav henne inte bara ett Efva Attlingarmband, utan även ett fint tal. Ett tal om deras band som ska hålla nu när hon ska åka till Köpenhamn och plugga i ett år. Mångas ögon som tårades där minsann.

Vi gav henne bland annat ett inramat foto som Tobias tog på baldagen. Hon är så fin ongen. Inte svårt att få henne snygg på en bild liksom.

[Bild]

Vid ettiden drog ungdomarna ut på stan och tant tog en taxi hem. Väl hemma så inser jag att jag har dragit bort fel nyckel ur den stora knippan och är alltså utelåst. Ringer efter ny taxi, ringer Pontan som är på "Morfars" Åker till lilla torg, möter upp Pontan och får hans hemnyckel. Åker och hämtar min extranyckel i hans lägenhet, för att sedan åka hem igen. 13 minuter och 200 kronor fattigare, så är jag hemma och tvättar av sminket. Somnar trots den värkande svanskotan. Förbaskade svanskota.

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards