Alla inlägg den 19 maj 2015

Av tant-rosa - 19 maj 2015 12:45

Ni anar inte hur lycklig jag är!! Jag har fått tillgång till min gamla blogg.

Jaha, säger ni då. Och?

Jo, jag har bloggat sedan augusti 2008 och jag har ca tretusen inlägg att hämta. Fatta vilken dagbok det är för mig. Han som skötte den gamla bloggen gick tyvärr bort och med honom försvann också lösenordet till servern. Men nu har någon fixat det, så jag kan hämta alla inlägg. Många, många, många inlägg är från 2008 och 2009 och kalendern vill ej ge mig tillträde till de åren, så det finns ungefär miljoner inlägg på 2010. Men de inläggen startar jag alltid meningen med vilket år det e g e n t l i g e n är. Detta kanske är roligast för mig och mina söner, men ni har också tillträde till dem. Som ni vet så har jag olika kategorier för vilka ämne det gäller och det har blivit många inlägg i "Halabalo, hk=harrys och mina hjärtan"

Jag klipper och jag klistrar och är så glaaad. Jag har kanske fått in ca femhundra, så det är ju några kvar. Yehaaa liksom.






Av tant-rosa - 19 maj 2015 12:41

...kattfan får ta de där sju otursåren själv. Jag blir tokig på hans evinnerliga klockan-tre-på-natten-ryck. Gissa om jag flög upp denna natt?! Sedan kunde jag bara slumra fram t klockan ringde. Trött är en underdrift idag.

Av tant-rosa - 19 maj 2015 12:16

Igår var vi fem stycken som fick ställa upp ett bord på Örjans Vall då HBK mötte Djurgården. Tyvärr fick vi flera gånger se att Halmstadbor verkligen ÄR så inskränkta som vi många gånger sagt. Jag tyckte faktiskt synd om mina gayvänner några gånger. De är tyvärr vana, men det är tragiskt att se hur folk beter sig. Några av mina "gubbar" gick förbi utan att stanna och jag ser på dem med andra ögon nu. Andra kom fram och i vanlig ordning kramades. Ja ja, okunskap är skälet, intalar jag mig.  Det var iaf några mysiga timmar vi hade, trots kylan och vi fick både informerat och sålt lite pridesaker. Polisen som har gått i stockholmsparaden flera år kom fram och vi pratade om kommande Halmstadparad. Vissa tror att det kommer gå över tretusen personer i paraden och jag tippar på ca femtonhundra-tvåtusen. Hoppas jag har fel ;-)

 

Ni vet att ni ska boka 30/5 va?!?!

Dagen börjar klockan 10.00 i Picazzoparken med massa jippo. Även i teaterparken (vid Jarlen) kommer det vara arrangemang. Större sällskap som vill gå i paraden ska anmäla sin grupp på nätet. Alla andra, typ privat personer behöver inte göra föranmälan, utan kan bara starta med oss andra eller hoppa in på vägen. Paraden startar med uppställning klockan 14.00 och startskottet går klockan 15.00 från Stationsparken. Troligtvis tar den ca en timma och avslutas i samma park. Där kommer vara massa uppträde och på kvällen är det röj i Kajskjulet. Den biljetten ska man förköpa och den kostar 200 kronor. det är det enda som kostar på hela dagen. Bla bla bla. Kolla själva på Halmstadpride.se 

Hoppas verkligen vi ses i vimlet.

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards