Alla inlägg den 3 oktober 2016

Av tant-rosa - 3 oktober 2016 10:51

Vi kom hem mitt i natten och igår var vi inte så kaxiga. Såg på min balla att det var inte bara jag som var sliten. Mina blommor var också skittrötta.

 

Att Harrys hade premiär på sin söndagsbrunch var vi, några i gänget lyckliga över. Mama mia så mycket gott vi tryckte i oss.

   

Sedan var jag hemma hos Pontan och Felicia eftersom Felicia fyllt år. Sötnöt.

   

På kvällen vaktade jag soffan och var så skitglad att jag fått ett jakande svar från chefen om att vara ledig måndag också. Dessutom var jag nöjd med att jag hade hälsan i behåll och att allt var lugnt, för det visade på att jag lytt förstföddes förmaning jag fick på resdagen.

 

Så nu ska väskan packas upp. Det ska tvättas och städas och jag är plötsligt inslängd i vardagen igen. Hua.

   

Av tant-rosa - 3 oktober 2016 10:14

Vilken vecka vi haft!! Så otroligt rolig, mysig, solig och härlig. Riktigt alla av de andra gästerna kanske inte håller med. Vissa mjukade vi upp och vissa ville förbli bitterf****r. Hotellet gick nog inte direkt med vinst under veckan då vi hade all-inclusive. Nää, det gjorde det inte. Kan inte fatta att det gått så fort också. Det var ju typ bara igår som Chrillan kom hem till mig klockan åtta på morgonn och vi åt räkmacka, drack bubbel och tog en irish innan vi gick bort till bussen.

     

Bartendern George gillade oss och vi lavvade honom. Eftersom han var en härligt fjollig gaykille, så var jag glad att jag hade tagit med mig prideflaggan. Per och Kalle hjälptes åt att hänga upp den i stolpen vid våra solsängar och där fick den hänga till sista dagen. Då plockade v ner den och George fick den som gåva, vilket gladde honom enormt. Nästan mer än de pengar vi samlade ihop till honom som dricks.

     

Till vår glada och alltid leende "trädgårdsman" som fixade solsängarna och parasollen, samlade vi också in pengar. Han fick mynten och sedlarna i en liten påse och där fanns säkert mer än en månadslön. Att se den glädjen och sedan se att han satt och räknade dem, var underbart.

 


Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards