Alla inlägg den 7 november 2016

Av tant-rosa - 7 november 2016 09:09

I lördags var vi 12 stycken hemma hos mig. Jag bjöd för några veckor sedan in till "samkväm" Jag bjöd tre olika "grupper" och ingen av grupperna visste om varandra, så de trodde att de skulle vara själva hos mig. Sedan hade jag den otroliga turen att när jag frågade Ralle och Edvin om de ville komma och fixa maten till oss, så sa de med glädje ja. De går andra året "hotell&restaurang" och Ralle har just kommit hem från praktik i Palma och Edvin är hemkommen från sin praktik på en Michelin-restaurang i Göteborg.

 

Så under tiden jag jobbade i lördags, så fixade de kalkon och äppelkakor i mitt kök. Så när jag kom hem, kunde vi chilla i soffan en stund innan jag bytte om och de gjorde det sista på maten. Sedan mötte jag mina gäster utanför porten med shot. Vi stod där och skålade lite innan vi gick in och de fick en välkomstdrink. När vi satt oss till bords så kom grabbarna in med fyllda tallrikar och vi kunde hugga in på maten. Maten var himla god, snapsen var himla kall och värmen i hjärtan och rum var himla varm.

 

Jag hade satt upp ett schema i köket, så var och en visste vad de skulle göra. Duka av maten, fixa kaffe, servera dessert, duka av dessert osv. Kvällen var rolig och alla bjöd på sig själva.. En lyckad Alla helgons afton.

 

 

Senare såg jag de fina grejerna jag hade fått. Goda viner, bok och ett fint tal. Tack mina godingar. Lavvar er.

Vill ni härma mig och hyra in godingarna som fixar i ert kök, så kontakta mig. Ni kommer inte ångra er.

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards