Direktlänk till inlägg 19 september 2010

Nu startar vi

Av tant-rosa - 19 september 2010 12:45

2009

Pontans rum: Ena långväggen jättebrun. Andra långväggen stor figur som föreställer gudfadern på vit vägg i svart. Vi fick bryta vid fyra för att Pontan skulle hinna hem och duscha innan han började jobba. Jag åkte tillbaka och målade hans bägge persienngarderober, tejpade många lister och målade några. Åkte hem för en dusch innan jag ramlade i soffan med ett glas rött. Min lekamen skriiiker av ont! Imorgon ska vi köpa frukost och åka och måla.
Fyyyy, vad tråkigt det är att måla.

Den bruna väggen har nu blivit vit. Det tog ju några lager för att vi skulle bli nöjda. Jag tror minsann att jag skulle vinna tävlingen att kladda mest färg! Jösses så klantig jag är. Trampar i färg, stoppar fingrarna i färgburken, droppar färg på axeln, kliar ansiktet med vita fingrar osv. Idag var jag ensam med dessa grabbar. Stereon vi hade med oss gick för fullt och det var verkligen inte Linda Bengtzing vi spelade, men jag bet ihop och var glad för att vi fick hjälp. Halva lägenheten hann vi med. Sedan åkte vi till Gustavs och åt. Väl hemma hällde jag ut mig i soffan och väntar nu på att klockan ska bi sovdags. Zzzzz

Sista taket och två rum kvar, sedan är det trälisterna som är kvar i målningen. Tobias tog en semesterdag för att hjälpa till och vi startade dagen med frukost på plats.Sedan tog vi varsin roller och pensel och satte igång. Idag slutade vi vid tretiden för att Pontan ska ha spetsträning och jag tänkte försöka vara lite social ikväll.
Jag kommer säkert däcka över bardisken klockan sju.

Både filat ner och satt på nytt lack på naglarna. Yster small av då hon såg att JAG hade skavda naglar. Hur många fick en intressepil i ögat nu? ;-)
Nu cyklar jag in till hk och ser om det är några jag känner, annars vänder jag hem igen och intar vågrätt läge. Ska ju upp och måla imorgon.
På en skala mellan 37-45 hur tråkigt är det att måla?

       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tant-rosa - 30 januari 2021 11:46


Skrutit med att jag snart gått ner tio kilo och att det kommer bli en tio-kilos-fest. Nu har jag stått på -9,5 i flera månader. Attans mä. Tror dock att jag hittat ett bra knep. ...

Av tant-rosa - 17 december 2020 17:18


...med tydliga sms till allmänheten!!

Av tant-rosa - 30 oktober 2020 10:25


...jag är alldeles för gammal för att titta på PH, men jag kan faen inte låta bli. Jag gillar att se gruppdynamiken förändras och sitter och fasar på all falskhet. Det mesta jag fasar över är intellektet på alla deltagare. Har ni sett dem under skolv...

Av tant-rosa - 16 oktober 2020 13:33


?Jag älskar höstens färger och klara luft? ?Jag älskar vintern för då kan man ligga under filten och kolla film varenda dag? Bla bla bla... JAG älskar sommaren. Alltid. Jag vill ha sommar året runt och skita i de fyra årstiderna, som egentligen ba...

Av tant-rosa - 9 oktober 2020 09:11


En kväll för några år sedan, så messade en kompis med frågan om hon fick komma inom och låna min toa. Jag var inte hemma och läste messet mycket senare. Hennes svar dagen efter fick mig att gapflabba. Ni vet, gapflabbet som inte är sådär kvinnligt oc...

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards