Direktlänk till inlägg 7 september 2014

Dåligt, dåligare, dåligast

Av tant-rosa - 7 september 2014 18:00

Hotellet vi bodde på var det sämstaste jag ever bott på. Asså, ni skulle bara sett, hört och smakat det vi fick se, höra och smaka. Ibland grät vi och ibland skrattade vi åt skiten. Tre av oss i gänget var på detta hotell för tre år sedan och upplevde det som bra. Så om det var chef/ägarbyte som är orsaken vet vi inte, men resebolagen borde verkligen se över det igen.
Jag brukar ha överseende, ta seden dit jag kommer och kunna tänka okejdå. Men denna veckas hotellvistelse går till historien. Deras skylt visar fyra stjärnor. På fritidsresors sida, som förresten nästan bara satt in positiva kommentarer, kan man se att de gett dem treplus stjärnor. Jag ger dem treminus stjärnor. Detta gör jag av följande skäl: De hade så få alternativ i baren på "all-inclusive-drycker" De hade endast vodka och rom när det gällde sprit. Eftersom både vitt och rött vin var o d r i c k b a r t pga att det var jäst, så gick vin bort. När vi klagade på vinet de första dagarna och trodde det var just DE flaskorna som var dåliga, så fick vi till svar att "detta var ett hotell och ingen restaurang" Jag som älskar rött vin till mat, satt med avslagen öl till måltiderna. Coca-colan hade aldrig en enda bubbla. Så ja, både öl och cola var jämt avslagna. En dag fick vi vatten i vodkan eftersom spriteläsken var slut och de blev skitsura för att vi inte ville dricka det vi blivit serverade. Det var nästan samma mat varje dag, så skillnaden på lunch och middag var inte stor. Inte stor alls. Vi var helt eniga om att det skulle dröja väldigt länge innan vi åt kyckling igen. Detsamma gällde dukningen. Same same, oavsett klockan. En morgon frågade jag om det fanns fler äggkoppar och fick "nej"
till svar. Alltså inte "nej tyvärr, jag ska hämta, vänta ska jag titta" nej endast ett "No" Det var nog dag fyra och vi hade slutat bli förvånade över den dåliga servicen, trodde vi. En dag städade de inte vårt rum, utan endast bäddade. Så handfat, dusch, toalett, spegel och golv lämnades. När de städade så kom de vid halv fem, vilket innebar att våra powernapar brann inne. Två dagar fick vi gå till receptionen för att be om toalettpapper. Det tog slut för att de satte in nästan tomma rullar till oss. Bredbandet sög, så vi fick passa på då vi var på andra ställen. Då vi skulle hem så fick vi info om att det fanns duschrum vi kunde använda. Det rummet städades nog inte för ofta, för det låg massa våta handdukar slängda på golvet som folk bara lämnat efter sig. Känn doften liksom. En hårfön fick vi rita oss själva. När vi checkade ut, så var det inget "tack för denna veckan, välkommen tillbaka, vill du jag ska klippa av armbandet åt dig" Nej, det var knappt ögonkontakt och ännu mindre ett hej. Sedan fanns det smågrejer som man kunde skita i men som blev större för att det andra var så dåligt. Uppträdena på kvällarna var så himla dåliga, den höga untz-musiken vid poolen osv. Så vi åt ute vissa kvällar och vi var glada för att vi i gänget hade roligt ihop. Vi var även glada över att det var trevlig personal på andra ställen. För det var inte bara skitdålig service, det var även total avsaknad av trevlig och leende personal. Fy faen så tråkigt hotell. Det var verkligen det sämsta jag varit på. S ä m s t a s t e. Punkt.

 
 
Ingen bild

Ewa W

8 september 2014 00:26

De flesta av oss i sällskapet hade kännedom om vad som kan/kunde förväntas av hotellet. Exempelvis vid beställning av drinkar så serveras imhemsk alkohol...och maten blir ganska "enformig" då man äter alla måltider där. Jag personligen tycker att servicen var OK. Visst hade personalen kunnat vara lite trevligare och ha ett bättre bemötande....men! Hur uppförde vi oss som gäster?? Om man går "all-in" för att tycka allt är dåligt, jamen då blir det inte bra heller... Beträffande maten så var det inte mkt variation MEN behöver inte äta av allt på en å samma gång. Drycken.... ja, där går våra åsikter isär iom att jag inte drack vare sig vin eller rom å cola... Uppträdandena?! De etiopiska grabbarna som hade världens show??? Dög inte det för dig? Vet inte vad du är ute efter när du bor på hotell men får för mig att OM det vart serpentiner, ballonger å stjärnor, dvs glitter å glamour, då hade det passat damen! Absolut! Vi är alla olika och har olika åsikter vilket vi ska ha! Å tur är väl det att smaken är som baken, delad ;) Ha det gott!

 
Ingen bild

Tanten

8 september 2014 12:20

Hej Ewa!
Vi har olika uppfattningar helt enkelt. Jag vet inte om det beror på att du varit på fler "all-in-closive" än vad jag varit. Detta var mitt fjärde hotell där allt ingår. Tredje gången i Turklandet och en gång på Lanzarote. De hotellen jag jämför med har haft fyra eller fyraplus stjärnor. Alltså ganska lika som detta. Där serverades det skumpa till frukosten, med ett leende. Skumpa måste verkligen inte serveras för att det ska vara bra för mig, utan det är endast en skitstor bonus. Maten var alltid varierande och serverades med ett leende. Jag kunde välja innehåll i min omelett och få den, med ett leende. Jag ger mig fasiken på att jag kunde fått en äggkopp med ett leende. Jag har alltid tagit lite av varje vid varje måltid och inte behövt hålla mig till en rätt, för att slippa risken att tröttna. Vinerna har alltid varit inhemska och goda, naturligtvis inte jästa och självklart serverade med ett leende. Jag har aldrig blivit trött på utbudet i baren, utan glatt gått och hämtat ut något gott från en leende bartender. Jag är varken märkesbög när det gäller kläder eller drycker och anser mig vara lätt att göra nöjd. Jag tycker att jag uppträdde på ett bra sätt. Jag log och hälsade på all personal, jag sade alltid tack, jag väsnades inte i korridorerna och jag tog hänsyn till alla andra gäster, inklusive ryssarna. Det uppträdet du talar om, vet jag inget om. Kan det ha varit veckan innan vi kom? Iaf så är "dålig" kvällsunderhållning inget problem för mig eftersom jag kan roa mig själv. Jag menade endast att det förstärktes pga allt annat dåligt. Jag kan dock le då jag tänker på ena kvällens uppträde där mannen sjöng och spelade. Inte på min nivå, för så lågt kommer ingen, men tonarter och noter visste han inte mycket om och d e t var ganska roande. En annan händelse som får mig att le och skaka på huvudet är då några ur mitt sällskap beställde i baren fyra minuter innan stängningsdags och fick bara halva beställningen för klockan hade slagit "stängning" Ganska otroligt och tecken på dålig serviceanda. Angående glitter och glamour så har jag alltid själv stått för det och kunnat roa både mig själv och min omgivning, utan att ta för givet att det skall varken uppskattas eller roa. Bara min grej liksom och jag pimpar det mesta jag kommer åt. Jag tror inte att de i mitt sällskap suttit med endast pommes och ketchup de två sista måltiderna om de inte varit rent ut sagt skittrötta på utbudet. Till sist så ska vi vara glada att våra smaker och tycken är olika, för annars hade inte sånt här skithotell kunnat fortsätta att drivas. Fniss, fniss. Sköt om dig :-)

 
Ingen bild

Malin

8 september 2014 14:27

Jag pratar för mig:) och har haft en toppen veckan! Gräddet på moset var att få se Ewas min,, riktig överraskning som var lyckad!
Jag tänker inte gnälla,, jag har blivit bjuden på vin och drinkar med leende, badat i hemska vågor, blivit erbjuden att bli köpt av kameler, njutit av värmen i solen och under parasollet med härligt sällskap! Blivit tjatad på att handla massa och indragen i affärer med leende och utan leende men gått därifrån med leende, med eller utan påsar och haft det awsome!
Maten var super god, men mammas mat var godare än något när vi kom hem igår;) så min vecka har varit kalas, med eller utan glamour, skit samma,, beige är oxå en färg!:) behöver inte vara färgglad på utsidan för att vara färgrik på insidan! ;) så tack för denna härliga veckan alla som var inblandade! <3

 
Ingen bild

Tanten

8 september 2014 15:06

Ha ha ha. Så härligt med så kort minne Maulin! Gött att kunna summera allt gnäll med bara positivt. Härligt liksom :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tant-rosa - 30 januari 2021 11:46


Skrutit med att jag snart gått ner tio kilo och att det kommer bli en tio-kilos-fest. Nu har jag stått på -9,5 i flera månader. Attans mä. Tror dock att jag hittat ett bra knep. ...

Av tant-rosa - 17 december 2020 17:18


...med tydliga sms till allmänheten!!

Av tant-rosa - 30 oktober 2020 10:25


...jag är alldeles för gammal för att titta på PH, men jag kan faen inte låta bli. Jag gillar att se gruppdynamiken förändras och sitter och fasar på all falskhet. Det mesta jag fasar över är intellektet på alla deltagare. Har ni sett dem under skolv...

Av tant-rosa - 16 oktober 2020 13:33


?Jag älskar höstens färger och klara luft? ?Jag älskar vintern för då kan man ligga under filten och kolla film varenda dag? Bla bla bla... JAG älskar sommaren. Alltid. Jag vill ha sommar året runt och skita i de fyra årstiderna, som egentligen ba...

Av tant-rosa - 9 oktober 2020 09:11


En kväll för några år sedan, så messade en kompis med frågan om hon fick komma inom och låna min toa. Jag var inte hemma och läste messet mycket senare. Hennes svar dagen efter fick mig att gapflabba. Ni vet, gapflabbet som inte är sådär kvinnligt oc...

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards