Direktlänk till inlägg 26 maj 2015

På lördag...

Av tant-rosa - 26 maj 2015 17:00

Jag gjorde en status på fejan som såg ut så här:



Hello goingar! Ska ni på Pride på lördag? Ska ni gå i paraden?
Då kommer här lite info till er.


Pride börjar redan klockan 10.00 med olika grejer i Picassoparken, såsom talare, team Rickard, olika stånd och andra evenemang. Där kan ni som vill (om inte kön är för lång) måla ert eget plakat till paraden. Annars är ett hett tips att göra det hemma.
Paraden börjar att värma upp i Stationsparken klockan 14.00 och trycker på startknappen klockan 15.00 Antingen så kan ni vara med från starten, eller hoppa in i något "tåg" på vägen. Är ni många och inte anmält er, så ställ er sist i tåget. Paraden tros vara i en dryg timme. Alltså inte dryg som i svår, utan mer dryg som i lite längre ;-)



Varför ska ni gå i paraden då? Jo för att det är ett evenemang där HBTQ= Homo, Bi, Trans och Queer-kulturen står i centrum. En form av demonstration för lagliga rättigheter såsom samkönat äktenskap, mot diskriminering och för allas lika rätt att älska och bli älskad av vem man vill.

Faen vad sjukt det är att detta ska firas 1 dag av 365 och inte tvärtom.
Jag ställer så himla gärna upp för mina gay-vänner och alla HBTQ-folk jag känner eller inte känner, för denna självklara sak.


Regnbågsflaggan = En populär symbol för HBTQ. Den står för stolthet och mångfald hos Homosexuella, Bisexuella, Transpersoner och Queerpersoner. Regnbågsflaggan står även för respekt för människor och tolerans. Jag fick höra att förr så fanns det rosa i flaggan också, men att den var borttagen av något skäl. Hmm...


Oavsett om ni går i paraden eller inte, så vill ni såklart köpa varsin Prideflagga att vifta med och därför går ni till restaurang Tillsammans på torsdag. Där finns nämligen vår regnbågsshop, mellan 13-15 och 18-20.
Cash is King, Queen and Queer!

Finns klart att köpa i parken på lördag också, då RFSL säljer dem.


När vi är tillbaka i stationsparken, så kommer det vara lite uppträde där.
Senare på kvällen är det Kajskjulet som gäller och man kan köpa biljetter nu.

Så sätt igång och rita plakat, blås upp ballonger, klipp banderoller och trixa, så ses vi på lördag. Fast ni kan komma utan rekvisita också, för det viktigaste är att ni stöttar HBTQ och Pride. Sääärlek på er!!


Nyss fick jag veta att Jennie och hennes företag Eloh&Wijk kommer att ha fotografering vid glasskiosken i Picassoparken. Jag glömde även att tala om att där kommer vara ansiktsmålning för barn, röda korset har modevisning och mycket mera. Fast kom dit själva och kolla. Jag själv jobbar på att sänka mina förväntningar. Jag har varit på elva StockholmsPrider och en MalmöPride. Lite skillnad på Halmstads första pride. Men vi måste börja någonstans. Hoppas vi ses. Sääärlek på er.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tant-rosa - 30 januari 2021 11:46


Skrutit med att jag snart gått ner tio kilo och att det kommer bli en tio-kilos-fest. Nu har jag stått på -9,5 i flera månader. Attans mä. Tror dock att jag hittat ett bra knep. ...

Av tant-rosa - 17 december 2020 17:18


...med tydliga sms till allmänheten!!

Av tant-rosa - 30 oktober 2020 10:25


...jag är alldeles för gammal för att titta på PH, men jag kan faen inte låta bli. Jag gillar att se gruppdynamiken förändras och sitter och fasar på all falskhet. Det mesta jag fasar över är intellektet på alla deltagare. Har ni sett dem under skolv...

Av tant-rosa - 16 oktober 2020 13:33


?Jag älskar höstens färger och klara luft? ?Jag älskar vintern för då kan man ligga under filten och kolla film varenda dag? Bla bla bla... JAG älskar sommaren. Alltid. Jag vill ha sommar året runt och skita i de fyra årstiderna, som egentligen ba...

Av tant-rosa - 9 oktober 2020 09:11


En kväll för några år sedan, så messade en kompis med frågan om hon fick komma inom och låna min toa. Jag var inte hemma och läste messet mycket senare. Hennes svar dagen efter fick mig att gapflabba. Ni vet, gapflabbet som inte är sådär kvinnligt oc...

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards