Alla inlägg under september 2015

Av tant-rosa - 28 september 2015 12:48

...har koll på oljorna. Idag är det första dagen själv i butiken. Mest nervös för kassaapparaten och de sextiosjutton koderna. Min dyskalkyli sitter runt hörnet och hånskrattar åt mig och hoppas på att jag ska behöva räkna ut rabatt. Hashtagg:hoppasjagslipperringachefen

Av tant-rosa - 28 september 2015 09:50

För några månader sedan, fick jag veta att jag skulle bli bjuden på Orups show, trerätters och hotellnatt i Göteborg. Varför då? Jo för att jag brukar fixa fester och andra händelser, vilket tydligen uppskattas riktigt mycket. Så himla glad jag var/är. Iaf, i lördags var det dags. Vi möttes på stationen strax före elva, drack lite gott på vägen upp och tågresan gick snabbt. Hittade ett bra ställe där vi hade roliga timmar innan vi tog oss till hotellet. Bytte om, drack en grogg innan vi gick ner till matsalen. Åt gott, drack gott och skrattade gott. Tog taxi till Rondo och Orup. Hur är det möjligt att en timme och femtio minuter kan gå så fort? Han var så himla himla väldans bra. Efteråt gick vi upp på en takterrass på ett ställe på avenyn. Mysigt och roligt. Hotellfrukosten var supergod. Såklart. Hemfärden var lugn men mysig. Igårkväll var tant inte så kaxig och somnade tidigt. Orup, Orup, vi skiter i att gifta oss. Vi kan bara ligga. Funkar för mig.

Av tant-rosa - 25 september 2015 10:21

Jag tänker och jag bestämmer mig. Nu ska jag i n t e titta på svarta kläder. Då glömmer jag varenda gång att hjärnan inte hör ordet inte. Jag har slutat säga "glöm inte" och bytt ut det till "kom ihåg" Det verkar inte gälla klädshopping. Jag hittar alltså mig själv i den svarta avdelningen. Suck. Bara att inse, jag e dåmm i huet.

På söndag ska jag börja med yoga. Jag har hittat en favvoställning som jag tänker träna på mycket då. Kolla in nummer 13. Wow, så nyttig den är.

Av tant-rosa - 24 september 2015 21:31

Det finns en butik i Halmstad som jag har bojkottat i över två år. Expediten/ägarinnan är så sjukt nonchalant, så sist jag var där bestämde jag mig för att nu fick det vara bra och jag skulle inte sätta foten där igen. Jag har hållit löftet, trots att hon har snygga kläder. Nu såg jag på fejan att hon ska sälja sin butik och nu säger jag inte mer. Fast...nä, punkt. Tyst Louise.

Av tant-rosa - 24 september 2015 20:17

Där händer det massa grejer. Jennie som har startat upp hela skiten, drar in pengar "för barn mot cancer" Nu har hon fått ihop en mille!!!! Aktiviteter för barn, lotteriet, auktion, laxbuggarna mm mm. Åk dit och kolla in alla företag som jobbar med barnsaker och se hur många som sponsrar. Kolla även in de som säljer barnsaker och i n t e är med och sponsrar. Jäkligt underligt som några skulle uttrycka sig. Jag uttrycker mig på ett annat sätt. Jag säger att det är skitdåligt!!! På måndag är Jennie uppbjuden till Stockholm och barncancergalan där. Bra jobbat bruden.

Av tant-rosa - 24 september 2015 10:29

Iallafall inte i magen. Det sa jag till Nonne att jag var. Det skulle jag aldrig sagt. Hon bjöd på nån konstig skit och det smakade just det. Skit alltså. Istället för att spruta det över bordet fick jag svälja och snabbt skölja ner med något annat. Björksav. Ja, ni hör ju själva. Det smakade bara lite bättre. Lite.

Av tant-rosa - 22 september 2015 10:22

Jag har fått nytt jobb. 75% tjänst på Lustgården. Butik med sexleksaker och sexhjälpmedel. Jag är så himla glad för det. Min nya chef är så glad för det. På fejan är det över 70 personer som har kommenterat och är glada för min skull. Jag önskar att jag hade en promille av den tron på mig själv, som mina vänner har. Fast med såna fina ord ska jag börja tro dem.

               Nu har jag drygt tvåtusen produkter att lära mig. Chefen sa att det kommer jag att göra ganska fort. "Mycket är väldigt logiskt, bara man vet vilket hål det ska in i" Jag har en rolig chef :-))

Jag är glad idag. Jätteglad. Troligen gladast över att jag inte ska ha arbetskläder. Hö hö...

Av tant-rosa - 21 september 2015 11:45

När någon har pepparkorn mellan tänderna, bobba i näsan, tvättrådslappen utanför eller toapapper under skon, varför säger då inte folk till? Några gör det. Jag gör det alltid. Jag kan stå i en kö och stoppa ner lappen på en okänd framför mig, för jag vill att någon skulle göra detsamma på mig. Det är skitofta som jag ser ett tjejgäng där någon har lappen utanför och ingen av hennes kompisar styr upp. Är alla så ego och bara tänker på sig själva? Mer hjälpsamhet i livet sökes tack.

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards