Alla inlägg den 18 september 2015

Av tant-rosa - 18 september 2015 11:04

Jag fick biljetter av söta Mikaela på Foxen. Det innebar mat och dryck och jag fick ta med mig några vänner. Wow liksom. Då såg jag min chans att visa Loppan och Steve vad deras hjälp betyder för mig. Hjälp med allt möjligt i min vardag. Hjälp jag bett om. Hjälp jag inte bett om. Hjälp utan att jag fattat att jag behövde den. Ja, ni fattar. Så förra veckan skickade jag ett vykort till dem och meddelade att 17/9 klockan sex, så skulle de bli hämtade. Punkt. Kvällen innan meddelade jag att de inte behövde tänka på kvällsmat. Jag lade ut en bild på fejan, så de kunde se vad som väntade dem. Jag skrev att jag var lite osäker på hur länge sillen skulleligga i marinad och hur makisarna skulle grillas. Fast hur mycket jag skulle salta sylten, hade jag stenkoll på. 

Tobias agerade chaufför och med rutorna nere och musik på hög nivå, körde vi upp på deras uppfart. Vi gick först in och de fick lite dricka i medhavda glas. Sedan åkte vi mot stan. De fick bubbel i baksätet och väl inne på lilla torg så berättade jag vad som gällde för kvällen. Vi hade en riktigt mysig kväll och vid elva så körde vi dem hem igen. Tack för att ni finns godingar.

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards