Direktlänk till inlägg 18 mars 2016

Massa kräm och säärlek

Av tant-rosa - 18 mars 2016 16:37

För någon dag sedan lade jag ut en bild på fejan som visade mitt torra ansikte. Troligen fått en allergisk reaktion av gammal fondation. Nonne såg bilden och dagen efter skickade hon mig ett sms och talade om att hon hade en goodiebag med krämer till mig. Hon har tidigare sagt att det är ett av hennes livsuppgifter att hålla min hy fuktig och fin. Tack för det liksom. Iaf så åkte jag ut till hennes butik i Söndrum och hämtade påsen. Vi snicksnackade en stund och då jag sade att hon hade en så hiiimla fin poncho på sig, frågade hon om jag ville ha den. Jaaa, det vill jag. Okey sa hon och slet av sig den. Hon gillade inte färgen och blev så varm i den. Jag som har en garderob bestående av svart och knallsvart gillar den verkligen. Faktum är att jag älskar den. Jag älskar även min kusse.

 

 
 
Lena

Lena

21 mars 2016 17:59

När du gjort slut på din goodiebag kan jag varmt rekommendera jojobaolja till vilken hud som helst. Om du inte provat redan alltså. Man skulle kunna tro att det blir oljigt och fett i ansiktet men naj, det blir det inte. Den gör underverk. I synnerhet om du blandar den lite med aloe vera gel. Fantastiskt! Önskar dig en trevlig afton!! Kramis

http://lenan.bloggplatsen.se

tant-rosa

21 mars 2016 19:55

Det ska jag minsann prova. Tack för tipset :-)
Du har inte svarat mig, ang om jag kände igen dig från ballan :-)

 
Ingen bild

Lena

21 mars 2016 21:20

Du hälsade så glatt och igenkännande så jag trodde du kände igen mig! 😊 Förresten...ett tips till...låter nog helt galet men tvätta dig med honung i ansiktet några dagar också. Du kommer att känna stor skillnad. Flytande honung. Men inte tvål. Kemikalier och en massa bös vill du inte ha där när du är lite torr. 😙 Stor kram

tant-rosa

21 mars 2016 21:50

Jag har lärt mig att hälsa glatt. Så himla jobbigt. Presenterat mig för ongarnas kompisar 150 ggr. Nästa gång vi ses, så skrik "bloggen" :-)

Tvätta kanske jag inte kommer göra, men gnida lite iaf :-))))

 
Ingen bild

Lena

22 mars 2016 10:04

Det skall jag absolut göra så fort jag ser dig!! :-D Jag har märkt en stor skillnad men honungen och oljan. Fuktar ansiktet, tvättar med honungen och sen smörjer jag med oljan. Har faktiskt kunnat sluta använda foundation sen jag började med detta. Hoppas huden blir bättre snart hur som helst. Massor med kramar från mig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tant-rosa - 30 januari 2021 11:46


Skrutit med att jag snart gått ner tio kilo och att det kommer bli en tio-kilos-fest. Nu har jag stått på -9,5 i flera månader. Attans mä. Tror dock att jag hittat ett bra knep. ...

Av tant-rosa - 17 december 2020 17:18


...med tydliga sms till allmänheten!!

Av tant-rosa - 30 oktober 2020 10:25


...jag är alldeles för gammal för att titta på PH, men jag kan faen inte låta bli. Jag gillar att se gruppdynamiken förändras och sitter och fasar på all falskhet. Det mesta jag fasar över är intellektet på alla deltagare. Har ni sett dem under skolv...

Av tant-rosa - 16 oktober 2020 13:33


?Jag älskar höstens färger och klara luft? ?Jag älskar vintern för då kan man ligga under filten och kolla film varenda dag? Bla bla bla... JAG älskar sommaren. Alltid. Jag vill ha sommar året runt och skita i de fyra årstiderna, som egentligen ba...

Av tant-rosa - 9 oktober 2020 09:11


En kväll för några år sedan, så messade en kompis med frågan om hon fick komma inom och låna min toa. Jag var inte hemma och läste messet mycket senare. Hennes svar dagen efter fick mig att gapflabba. Ni vet, gapflabbet som inte är sådär kvinnligt oc...

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards