Direktlänk till inlägg 10 maj 2016

Dramaqueen

Av tant-rosa - 10 maj 2016 14:14

När jag är nervös och lite rädd, då blir jag lätt lite överdriven. Nu är jag lite överdriven. Imorgon ska jag opereras. Ingen stor operation, men dock en operation. En sövning är ju alltid en sövning liksom. Mammas faster gjorde en hjärtoperation för många år sedan och hon kände allt, men kunde inte röra en tå för att visa att hon var vaken. Så hennes smärta fick henne att tuppa av emellanåt och de timmarna drömde hon mardröm om i resten av sitt långa liv. Så söv mig som en elefant. Jag har läst om sövning som inte gått så bra och patienten aldrig har vaknat igen. Så söv mig inte som en elefant. Sist jag opererades så bad jag narkosläkaren att kolla min puls extra mycket och inte ta en fikapaus förrän jag var ihopsydd. Jag är även skitsvår att intubera och har en gång fått en bit av en tand avslagen och en gång en riktig fläskläpp. Men nu står det i min journal att jag är en besvärlig patient att söva. De skulle bara veta hur besvärlig jag är som vaken liksom. 

 

Sönerna ska åka till Köpenhamn och gå på konsert och Tobias vill inte åka förrän jag är sövd, vilket jag har sagt att han ska strunta i. Jag känner mig trygg eftersom jag vet att Skatan kommer upp till mig efter jobbet och med tanke på att hon har varit med mig förr i sjukhussvängar, så ska hon troligen ta något lugnande först. 

   

Nu ska jag jalla iväg och ta ett EKG inför imorgon. De ska tydligen ha bevis på att man h a r ett hjärta innan de sätter kniven i en. Jag är skitglad att de är noga.

 
 
Ingen bild

Lena

11 maj 2016 09:55

Vad de än skall göra med dig hoppas jag att allt går jättebra!! De flesta operationer går ju faktiskt väldigt bra! Så jag önskar dig lycka till imorgon och ser fram emot att höra hur det gått för dig!! Kramis :-)

 
Ingen bild

Ingalill

11 maj 2016 18:54

Det kommer gå tokbra😊 Min son ska också sövas och opereras i morgon OCH åka till Köpenhamn och gå på konsert. Nä, jag fick inte va med och bestämma.😊

 
Ingen bild

Amanda Larsson

12 maj 2016 07:54

Jag känner igen din rädsla! Förra veckan genomgick jag en titthålsoperation och mådde fysiskt dåligt innan men jag fick ett sådant otroligt trevligt bemötande på operation av alla. Framförallt av narkossköterskan som kändes som en extramamma, jag kunde lugnt och tryggt somna in. Sov som en stock och drömde en massa fina saker innan jag helt plötsligt vaknade upp på uppvaket igen. Hade jag avlidit under operationen hade jag ju inte känt något utan bara kommit till den andra sidan, värst hade det ju dock varit för mina anhöriga.
Idag har de kommit så otroligt långt med narkos så risken att du vaknar under tiden eller kommer till medvetande är minimal så fundera inte ens på det :) Lycka till!

 
Ingen bild

Tanten

15 maj 2016 12:30

Asså, personalen där uppe på op och uppvaket är heeeelt otroliga. Man vill nästan ta med dem hem, så goa är de :-)

 
Ingen bild

Tanten

15 maj 2016 12:32

Ha ha ha, Ingalill, hoppas det gick bra för sonen!!

Lena, allt gick bra. Tack för orden :-))

 
Ingen bild

Lena

16 maj 2016 12:45

Å så skönt att höra!! Man vill ju inte att det slutar med nödslakt liksom!! Det är jag rädd för varje gång jag går till doktorn nu för tiden! ;-) Du var fräsch som en nyponros på bilderna!! Kramis!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tant-rosa - 30 januari 2021 11:46


Skrutit med att jag snart gått ner tio kilo och att det kommer bli en tio-kilos-fest. Nu har jag stått på -9,5 i flera månader. Attans mä. Tror dock att jag hittat ett bra knep. ...

Av tant-rosa - 17 december 2020 17:18


...med tydliga sms till allmänheten!!

Av tant-rosa - 30 oktober 2020 10:25


...jag är alldeles för gammal för att titta på PH, men jag kan faen inte låta bli. Jag gillar att se gruppdynamiken förändras och sitter och fasar på all falskhet. Det mesta jag fasar över är intellektet på alla deltagare. Har ni sett dem under skolv...

Av tant-rosa - 16 oktober 2020 13:33


?Jag älskar höstens färger och klara luft? ?Jag älskar vintern för då kan man ligga under filten och kolla film varenda dag? Bla bla bla... JAG älskar sommaren. Alltid. Jag vill ha sommar året runt och skita i de fyra årstiderna, som egentligen ba...

Av tant-rosa - 9 oktober 2020 09:11


En kväll för några år sedan, så messade en kompis med frågan om hon fick komma inom och låna min toa. Jag var inte hemma och läste messet mycket senare. Hennes svar dagen efter fick mig att gapflabba. Ni vet, gapflabbet som inte är sådär kvinnligt oc...

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards