Alla inlägg den 6 september 2016

Av tant-rosa - 6 september 2016 13:44

...är det dags. Snart ska vi till Kreta. Vi ska bo på ett 4+ hotell, med all inclusive. En kompis till mig har ett bussbolag och skitbra priser. Han hämtar oss utanför Halmstad teater och kör oss till terminal 3 i Köpenhamn. Sedan står han där och väntar på oss en vecka senare mitt i natten. Hur många vi är? Vi är trettiotre (33) stycken. Jag känner alla utom tre. Vi längtar ganska mycket nu. Jag har fixat nytt pass, fixat Forexkort och fixat försäkringskort ifall jag skulle bli skitsjuk där. Inte bakfull alltså, för det tror jag ingen av oss kommer hinna bli under de få timmar vi kommer vila på rummen. Vi kommer nog inte ha trevligt. Vi kommer ha aproligt.

 

Jag bloggade om detta i februari och då skrev jag såhär:

http://tant-rosa.bloggplatsen.se/2016/02/20/11270525-hur-ska-det-ga/  

 

 

Planen om att gå ner 30 kilo och sluta snarka funkade kanon. Eller inte!!

Av tant-rosa - 6 september 2016 10:09

Sist jag kollade Paradise Hotel så gjorde jag det för att Lolles kusin, Eric Hagberg var med. Jag orkar inte med alla puckade människor som är med där. De kan knappt gå och tugga samtidigt och de snubblar lätt över en trådlös telefon. Jag har suttit hemma i soffan och smackat med tungan i gommen, precis som gamla tanter ska/brukar göra. Grabbarna som är med har två huvud men inte blodcirkulation bra nog för att fylla dem samtidigt. Så det enda de tänker på är att banka på. Brudarna vet inte hur många dagar ett år har, eller vad som händer när vatten ställs in i frysen. Iaf. Nu händer det igen. Nu måste jag titta, för nu ska en kompis dotter vara med. Bettina. Asså, jag vill titta och jag vill inte titta. Skjut mig. Fast inte förrän jag sett några avsnitt.

Av tant-rosa - 6 september 2016 08:53

Snart har jag och ongarna vår traditionella shotfest. Detta är det sjätte året vi kör den. Igår hade vi "planeringsmöte" Vi har haft hashtaggen shotfest och årtal i flera år. Nu såg jag att det är upptaget, men det skiter vi i, för det är vårt liksom ;-) Vi passade på att äta kebabtallrik. Värda det liksom. Liksom.

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards