Alla inlägg den 7 december 2017

Av tant-rosa - 7 december 2017 11:19

Det som brykar ta typ en timme, tog nästan fyra timmar detta år. Yrseln hjälpte inte till direkt att adventpimpa min balla. Nä, tvärtemot.

     

Nu har jag även bytt kläder på min man och i söndags fick han stå ute på ballan. Jag har köpt en liten högtalare som spelar julmusik för de som går förbi. Ja jag vet, det är lite löjligt och over kill men jag kan inte låta bli. Jag tycker ju det är så himla roligt om någon råkar bli lite glad, då de går förbi. Hepp!

   

Av tant-rosa - 7 december 2017 10:50

Nu har jag varit sjukskriven 10 veckor! Vem kunde ana att det skulle ta så lång tid?! Läkaren är velig på om det är kristallsjukan eller virus på balanssinnet. Han tror att det lutar mer åt virus eftersom det då kan ta 2-3 månader att bli yrselfri. Iaf ska jag börja jobba halvtid på måndag. Jag är ganska yrselfri nu, men känner direkt av det om jag bli stressad eller provocerad till stress. Då börjar det snurra meddetsamma och jag blir lipig direkt.

 

Dessa veckor har jag betat av sju böcker, vilat, handarbetat och vilat mera. Jag har missat en hel del med gänget, men några ggr har jag varit med på förfester innan de dragit ut på krogen. Det känns jobbigt att vara sjuk, fast jag inte är sjuk liksom. Men jag har fått höra hundra miljarder ggr att jag måste ta det lugnt, för troligen så har det varit en kombo med stress och att jag inte lyssnat på min kropp, under en längre tid. Gissa hur svår den första tiden var att inte tänka på att fixa fester?? Varje gång jag börjat tänka "åh, vad kul det skulle vara att fixa en tema-fest" så har jag fått banna mig själv och kasta bort de tankarna. Det kommer jag nog få göra i fortsättnigen också. Kanske inte alltid, men mer sällan än förut.

Ja ja, nu är jag iaf på G och det känns sjukt bra. Friskt bra?

 

 

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards