Alla inlägg under mars 2017

Av tant-rosa - 30 mars 2017 17:35

Igår var jag hemma hos Kalle och Titti. Blev bjuden på mat och hjälpte till att skapa ett event på fejan. Log sött åt denna väldigt tidiga Kalle-boy.

Idag kunde jag inte hålla mig längre utan påskpyntade både inom och utomhus. Jag ääääälskar påsken?

Av tant-rosa - 28 mars 2017 18:58

Det hade jag här hemma i lördags. Vi hade roligt och skrälade mycket, vilket finns på film. Mina barnbarn kommer inte bli så impade. På stan var det inte så kul. Alldeles för mycket fylle denna kväll, och wäääj to mycket cat fighter. Asså, hur gamla är folk?!

Av tant-rosa - 28 mars 2017 18:53

I fredags blev det en betydligt längre aw än vad jag hade tänkt mig. Skitbra service på Harrys och trevligt på Roots, med härlig boogiemusik. Till min förvåning spelade de dålig musik på Foxen. Hepp.

Av tant-rosa - 23 mars 2017 12:58

 

Igår såg jag äntligen filmen. På tiden liksom. Vad tyckte jag då? 

 

-jag hade hört att denna film skulle vara bättre för oss kärringar, för att Mr Grey skulle vara mera MAN och inte så mycket pojke som i den första filmen. Hmm, marginell skillnad.

-Ana var inte riktigt lika mesig som i första filmen.

-hade det inte varit för att det var just Mr Grey, så hade det varit en läbbig film. Jag menar han är ju sjukt svartsjuk och svartsjuka ska man springa ifrån så j-a fort man kan. Han är även kontrollerande på ett icke sunt vis.

-hans kropp var helt helt okey. Asså, helt.

-jag skulle göra mycket för hennes underkläder. Dock skulle såna små trosor försvinna upp på mig och troligen inte synas alls. Alltså försvinnande små, men apsnygga.

-varför får aldrig hon vara den bestämmande en enda gång?

-hur modiga är de att spela in såna väldigt mycket intima scener?

- ang kulorna som förövrigt efter filmens premiär inte går att beställa hem någonstans i hela världen, så är sanningen långt ifrån filmen. (jag är troligen arbetsskadad nu) Du k a n inte ha såna tunga kulor i vaginan i flera timmar utan att ha "tränat" med dem i x antal veckor först. För då får du träningsvärk, som kan jämföras med riktig j-a mensvärk. Du ska börja med dem ca 5 minuter om dagen och sedan försktigt öka för att träna upp dina slidmuskler. Att Ana bara suger på dem litegranna är inte heller så nära sanningen. Som min chef säger "man är inte så våt och kåt när man ska träna" :-)

-"bensäraren" har vi på jobbet, men jag har inte hört någon recensera den IRL.

-vill vi ha ett "rött rum" Ja för faen.

-filmen får 3/5 av mig och jag kan tänka mig att samla några kärringar och ha en drinkkväll tillsammans med filmen, hemma i soffan.

-den unga tjejen i biljettluckan får 4 minus. Hon ska inte ha ett serviceyrke utan borde stå i en källare och vika kuvert.

-Harrys får många plus som har biljettpaket. "Ät en maträtt och få en biobiljett" vilket var mysigt.

-Anncha får 5/5 som sällskap tillsmmans med bubblet och popcornen vi njöt av under filmen.

-jag saknar sällskap och hoppas verkligen att alla par har roligt och spännande tillsammans, när de nu kan liksom. Nä, jag är inte bitter ;-)

 

Av tant-rosa - 20 mars 2017 15:45

Caline hade sin 25-årsfest i lördags. Temat var charter. Tobias som var toastmaster, var självklart kapten och styrde resan. He he. Vi var i Tönnersjö bygdegård och vi var strax under 60 personer. Några tal och lite bus under maten. Sedan var det som vanligt fullt ös på dansgolvet. Bugg, skaka rumpa och lite spontan boogie woogie. I baren stod Rasmus och Jesper. Asså, dessa goa ongar!  Lite bildregn. Ni vet att ni kan trycka på bilden för att få den större och om ni kollar bloggen i mobilen, så får ni klicka på bilderna för att slippa suddet. Teknikens väld liksom. Under bilderna har jag lagt några filmer

                                                                           

Familjen hyllar med sång och dans



Vårt tal till Caline

Spontan boogie


Av tant-rosa - 20 mars 2017 15:33

I fredags hade vi en överaskningsfest för Gummi. Monica, hans sambo ringde mig för flera veckor sedan och undrade om jag hade lust att ta tag i hans fest. Så jag samlade ihop alla i club 33 i ett meddelande och informerade om att jag skulle göra ett event om en fest jag skulle ha, men att den egentligen var Gummis fest. Folket var med och i flera veckor har vi varit nervösa för att skriva i den gruppen där Gummi varit med. Vem vill avslöja hela grejen liksom? Iaf, Pontans jobbarkompis har ett band, så vi hyrde in dem och vi höll till i Alestugan.

Vi var et gäng som hade en förfest hemma hos mig och tog sedan gemensam taxi till alestugan. Alla var på plats när Gummi och Monica kom. Asså, hans min när han kom in och vi alla drygt 40 personer stod och sjöng för honom. Det var nämligen ingen min alls. Stenansikte, skulle vi också kunna kalla det. Han tittade på mig heeeela tiden och efteråt berättade han att han tyckte det var lite pinsamt, för det var ju min fest och han ville inte ta för mycket uppmärksamhet. Haha, hur söt?

Han fattade helt enkelt inte förrän en bra stund efteråt, då han såg sina barn och barnbarn. Vi åt och drack gott och sjöng ur det snapshäfte som han hjälpt mig att trycka upp :-))) Bandet började spela och det var bra ös på folket. Jag drog mig hemåt bra mycket senare än tänkt och kröp i säng vid halv fyra. TACK älskade Gummi och Monica för en rolig fest.

                 

Av tant-rosa - 17 mars 2017 09:03

Mina stickers till husvagnen har kommit. Jag fick låna Nonnes nyckel för att köra hem till hennes garderob. Jag beställde sugrör på nätet, eftersom jag inte längre hittar endast rosa sugrör på stan. Jag fixade naglarna igårkväll och ska vara rosa på bägge festerna i helgen. Jag älskar att rosalisera.

Av tant-rosa - 12 mars 2017 14:16

Jag undrar om detta blivit en helgblogg, för de sista inläggen redovisar bara min helg. Trist tycker jag, men dagarna går så himla snabbt liksom.
I fredags hade jag homeparty och i lördags var jag först på Sofies 18-årsfest innan jag ramlade in till stan. En riktigt rolig kväll tillsammans med Hanne, Peter, Uffe, Pia och Garry.

 

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards