Alla inlägg under augusti 2009

Av tant-rosa - 15 augusti 2009 10:45

 

I Stockholm har det varit känt länge, men nu har det även spridit sig till damernas toa på Mårtensson i Halmstad.

Det vet vi väl att BamBam är het! :-)

Av tant-rosa - 14 augusti 2009 10:30

 

Jag och sönerna var på hk igår för att äta vingar och mysa. När de sedan gick för att lyssna på Maggio så hoppade Harrietta över till mitt bord. Vi hade massor att prata om och tiden gick fort. Killarna kom tillbaka och tvillingarna Malin och Matilda svängde inom för att säga hej. Harietta, Matilda och jag följde med grabbarna bort till Fox och karaoke.
På tolvslaget fick Matilda en stor paraplydrink av dem och flera
har-den-äran-på-födelsedagen-kramar.

Grattis Malin och Matilda på eran dag!

Av tant-rosa - 13 augusti 2009 10:30

...pustar och stönar när de nu börjat träna efter sommaruppehållet.
De svär över att de var så duktiga i våras men tappat allt över sommaren.
Jag lutar mig lätt tillbaka och det känns bra att jag inte tränade i våras,
för jag har inte tappat ett skit.
Bägge sönerna har startat duktigheten och Pontan pluggar anatomi för att vet när, hur och varför han ska äta. Han är ute och promenerar på morgonen och går till gymmet regelbundet.

Kan någon vara snäll och ge mig en chokladbit??

Av tant-rosa - 13 augusti 2009 10:30

 

Efter fantastiskt god mat så började vi spela spel. Vi skrattade så vi skrek och magarna krampade. Mera vin och öl och stora godisskålen kom fram.
Några tillfällen funderade jag på om citronhalsbandet skulle passa på Musse. Strax innan klockan två spelade vi sista rundan och Jenny slutade som segrare.

Tack för ett jättemysig kväll. Ni är kanon som värdpar.

Av tant-rosa - 13 augusti 2009 10:30

 

Igår var Yster och jag bjudna på middag till Jenny och Per.
De hade även bjudit Ulle och Musse så någon tystnad blev det aldrig tal om.
Före maten satt vi på deras altan med en jättegod drink. Per sa att hemligheten med receptet hade något med hans urvridna strumpa att göra, vi fattade ingenting utan surplade glatt i oss ;-)
Deras söta hund Balle!! tycker att han har rätt att skälla ut alla som kommer och går så han har fått ett halsband som puffar ut lite citrondoft varje gång han börjar skälla som en tok. Han kommer då av sig och blir tyst. Denna tystnad kostar 1200:-

Jag tyckte min parfym var dyr, men då fick jag ju den inte hängandes i ett läderband om halsen.

Av tant-rosa - 11 augusti 2009 10:30

 

Varje gång någon säger att h*n tycker jag har gått ner i vikt så blir jag glad och bestämmer mig för att gå ner ännu mera.
Jag börjar äta och dricka duktigt. Blendar frukt och halsar vatten.
Men när jag börjat tänka på att inte äta osunt är det som om den fule flyger i mig. Då bara M�?STE jag ha allt onyttigt.
Det kan gå flera veckor utan godis och chips, men när jag ska banta, då kan jag sälja mina barn för lite chips.

Visst har jag blivit lite fetare?

Av tant-rosa - 9 augusti 2009 10:30

 

Idag var vi ute i Vilshärad. Omväxling förnöjer. Med sand, tång och träflisa kan man göra fina tavlor. Den vänstra handen är min och Yster använde sin högra. Vi struntade i att bygga sandslott utan läste skvallertidningar istället.
Vet ni att Madeleine ska förlova sig? ;-)

Av tant-rosa - 9 augusti 2009 10:15

 

Vi njöt alla tre av denna sköna kväll, men absolut nöjdast var mamsen.
Jag vet faktiskt inte hur många gånger under de drygt tre timmar vi var där, som hon sa att detta var det bästa på mycket länge, att hon inte kunde tacka oss nog. Hon lider av värmen och har lite svårt att gå och brukar ta en kall dusch på kvällarna för att svalka sig, men nu skulle hon minsann ändra på rutinen och köra hit på kvällarna istället. Skit i käppen :-)

Jag vill också vara så pigg när jag är 78 år!!

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards