Alla inlägg under november 2010

Av tant-rosa - 7 november 2010 14:15

2009

Jenny och jag dejtade på Fox halv fem. Vi satte oss i "biblioteket" och idag var det pizzabuffe. Nu vet jag att jag har ätit jordens godaste vitlökssås. Krämig, lagom stark och helt underbar. Jag trivs så himla bra på Fox för personalen är så mysiga.
De är pigga och glada och stämningen är bra.
Ett skåneband som heter Wild party roade oss och de var riktigt bra och hade gott ös. Vid halv sju kom Yster och efter ett tag drog vi oss bort till hk. Ganska mycket folk hade det kommit men det är så trist att hk inte har någon DJ längre för man kommer inte igång på samma vis som tidigare. Träffade Harietta, Ingela, Lasse, Roger mm. Strax efter elva var jag nöjd och åkte hem trots att mina tre favvosar Annika, Fam (stavning?) och Jessica jobbade ikväll. :-)

 

Av tant-rosa - 5 november 2010 14:00

2009

Pontan och jag hämtade upp Tobias vid stora torg när han slutade jobba kl 13.oo Sedan åkte vi norrut.
Vi började med lunch på den asiatiska restaurangen. Där satt en mamma och matade sin ettåriga son som satt och sparkade på stolen bredvid. Dunk-dunk-dunk. De flesta störde sig på mamman som inte flyttade undan stolen, och vi tre som inte brukar dra oss för att säga till var lite rädda att pappan med stort svart skägg och mystisk ryggsäck skulle dyka upp.

Sedan gick startskottet och vi började kolla skor och stövlar. Killarna ville in på teknik och jag rusade bort till damavdelningen. Det jag har gemensamt med kvinnan i den nya serien som lägger sin sommarsemester och pengar på Ge-Kås, är att hon gillar rosa. Jag hoppas verkligen att liknelsen slutar just där.

När vi träffades en timme senare hade de fyllt sin vagn. NOT! De hade lyckats skrapa ihop varsin bunte sockar. Jag däremot-hade kunnat handla huuur mycket som helst idag.

   

Av tant-rosa - 5 november 2010 13:45

Det är kanske inte riktigt så. Det är ju faktiskt Pontan som flyttar hemifrån, men jag har lättare att hantera det om jag får säga att det är JAG som flyttar. Pontan drar till Norge för att arbeta med Johan och Fille i januari. Alltså håller jag på att starta upp en ny fas i livet. Jag ska bli "ensamstående med utflugna barn" Fattar ni? Inga barn hemma. Bara jag själv. Jag fattar inte. Men det kanske inte är så konstigt. Jag har haft barn hemma i snart 29 år. Det är mer än halva mitt liv. Plöstligt ska jag inte vakna av att Pontan kommer hem mitt i natten, jag ska inte få en puss varje kväll han kommer hem från jobbet, jag ska inte få frågan hur det är varje gång han kommer hem, jag ska inte få ett hallå, varje gång jag kommer hem. Nej, för nu ska jag boa för mig själv, laga mat till mig själv, tvätta för mig själv, handla till mig själv. Vill jag inget av detta, så skiter jag i det. Jag letar lägenhet för fullt. För jag vill ha mindre. Nej mindre måste den inte vara, bara billigare och mer centralt. Helst vill vi flytta innan jul och göra julfint i den nya lägenheten. Jag hade en 2:a på gång. Central, stora rum, stort kök, gammal, mysig, högt i tak, parkering OCH billig. Den rann tyvärr genom mina fingrar, men nu finns det en annan som jag vill ha. Ska räkna lite på det först. Alltså här sitter en singelkvinna med snart utflugna barn och räknar, planerar och funderar på sitt nya liv. Jag tror jag vill ha barnbarn nu.

 

Av tant-rosa - 4 november 2010 23:30

 

Idag har jag försökt att äta en clementin, men det drar i hela halsen och smakar surt. Jag har aldrig varit förtjust i frukt och jag äter tyvärr mindre och mindre för varje år. Äpple funkar verkligen inte och banan gillar jag inte konsistensen på. Apelsin får jag rysningar av bara någon i min närhet skalar och äter. Jäärk! I somras fick jag en blender av ongarna och jag använde den flitigt i början och kände mig nyttig av all frukt jag fick i mig. Tror det är dags igen för att prova på en fruktdrink.

Av tant-rosa - 1 november 2010 15:45

 

2008

Ojj vad konstigt det kändes ikväll när han frågade om han fick låna bilen en stund!
Storebror som ofta brukar låna den sa: Du fattar väl mamsen att du nu får köpa en bil till!?!? ;-)
Jaha, och nu blir det även dyrare försäkring för att någon som är under 25 kör bilen. Imorgon ska den tydligen styras till Åstorp.

Av tant-rosa - 1 november 2010 14:00

2009

Igår var vi på Kajsas födelsedagsfest. Vi gamlingar satt i vardagsrummet och Kajsa med sina vänner satt vid långbord i köket. Hon hade bjudit ca 15 stycken till maten och när den var avklarad så dundrade det in ungefär 20 ongar till. Musiken sträckte sig över två generationer så alla var nöjda och röjde på golvet. Mor och döttrar, mor och döttrar och mor och döttrar. Även lite andra goa ongar.

                       

Tack för en jätterolig fest!

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards