Alla inlägg den 27 oktober 2010

Av tant-rosa - 27 oktober 2010 13:30

2009

Fick just detta mms av Tobias som tyckte det var bra jobbat av mig att hamna på förstasidan. Det är många av mina vänner som vet historien om när jag stack Pontan med gaffeln. Han var ca 4 år. Varje dag vi satt och åt, så lutade han huvudet i handen och hade armbågen på bordet och slevade in maten.
Jag har alltid värnat om snyggt bordsskick, för om det sitter naturligt en tisdag behöver du inte göra dig till en lördag. Jag puttade ner armbågen ca tio gånger varje dag. En kväll när vi som vanligt satt och åt och han som vanligt fick armbågen nerputtad så sa jag: En gång till du har armbågen på bordet så sticker jag dig med gaffeln! Två minuter senare var armen uppe, och jag gav honom ett stick med min gaffel. Han sa aj och jag sa, ja, jag sa ju till dig.
På fredagen hade vi nya vänner hemma på middag och just när vi skulle börja äta så sa Pontan: Snälla mamma, stick mig inte med gaffeln i armen ikväll!!

Jag tror jag lyckades svamla bort det på något sätt :-@

 

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards