Alla inlägg under april 2014

Av tant-rosa - 7 april 2014 11:11

 

Lilleman fyllde år igår. 25 år! Mama Mia, min yngsta är tjugofem. Det firade vi i lördags. Vi var nästan tjugo personer som samlades klockan sex hemma hos honom. Där bjöd han på öl,cider, vin och skumpa innan vi tog oss till stan.

De bokade borden var på Norre Port. De beställda/önskade två långbord blev vi blåsta på och fick istället fyra bord. Ingen flagga och inte ens dukar fick vi. Tur att Pontan då har en morsa som styr upp med servetter och flaggor ;-) Pizzan som jag tog var den ogodaste jag ever smakat och jag kunde bara ta några tuggor. Jag är verkligen inte kräsen, så ni vet. Tjejerna som serverade var...ja jösses. Så vi var ganska eniga allihop om att det skulle dröja länge innan vi gick dit igen. Fast vi kan ju haft otur. Eller?

 

Sedan gick vi till Mårtenson. Hela gänget, gamla som unga, stod och röjde på dansgolvet i schlagerbaren. Jag såg Pontans tårar i ögonen en stund och blicken han gav mig sa "mamma, jag kommer aldrig glömma denna stund" Det värmer ett mammahjärta minsann.

 

På söndagen så kom ongarna med sina respektive och vi fixade en brunch tillsammans. Äggröra, bacon, gott bröd och goda pålägg. Massa juice och ännu mera mjölk. Allt detta serverades tillsammans med massa säärlek.

.        

Sedan ägnades resten av den sena eftermiddagen och kvällen till soffhäng. Jag var helt slut. Fast det var ju inte så konstigt. Firat son i två dagar OCH haft en tjugofemårig förlossning på morgonen. Rättare sagt 08.00 är han född, min älskade mini-svullo och Lill-Buddha.

Av tant-rosa - 4 april 2014 08:26

Nu kan påsk komma och nocka mig på ballan. Nu kan vår/sommar komma och nocka mig på ballan. Jag är redo och jag väntar.

   

Av tant-rosa - 4 april 2014 08:09

Min förkylning är skitduktig på att hålla sig kvar. Efter influensan så vill den inte ge sig av. Nä, den är envis och som om det inte skulle räcka, så har jag en sårskorpa i ena näsborren också. Skitsnyggt. Det gick ändå bra att dofta på massa ljus, då jag var på ljusparty hos Skatan i veckan. Massa ljus, massa dofter, massa brudar och massa fika. Gott bröd med gott pålägg.

 

Jag blev taggad på fejan litegranna då denna bild var på tapeten häromdagen.

 

Jaaa, jag kan tänka mig att rulla i denna. Fetlätt liksom.

Av tant-rosa - 1 april 2014 11:09

En historia som jag fått tillstånd att berätta om. Det var så här:

När Pontan skulle flytta in i sin nya lägenhet, så åkte han, storebror och jag till Ikea. Han skulle ha säng, köksmöbler och all annan skit ett hem ska ha. När vi kom till köksavdelningen, så sa storebror som har riktigt asbra smak: Dessa burkar tycker jag du ska ha. Pontan hånfnös och ifrågasatte starkt varför han skulle lägga pengar på några skitburkar att ställa i köket. Efter att han fått förklarat för sig att såna grejer gjorde ett hem och att han skulle få ligga skitmycket om tjejerna såg burkarna så sa han "ta hit de jävla burkarna då" De har gått under namnet "liggburkarna" i vår familj och vi har många gånger skämtat om dem. För några dagar sedan fick jag ett mms med texten: Liggburkarna. Jag trodde de skulle få mig att ligga mycket, inte att mitt ligg skulle få mig att diska dem!

Som jag flabbade, samtidigt som jag messade tillbaka och sa att jag hejade på Felicia.

 

Av tant-rosa - 1 april 2014 11:03

Jag hade fel. Jag hetsade upp mig över att denna bukett hade slagit ut redan över natten. Buketten jag köpte på fulmaxi. Den har faktiskt varit lika fin hela tiden. Ska köpa en ny och se om det bara var tur, eller om de faktiskt har skitfina blomster. Har de sedan tvål på toan, så är de en bit på väg.

 

Av tant-rosa - 1 april 2014 10:56

 

Ännu en bild som storebror har tagit på lillebror. De passar ihop. Tobias är duktig med kameran och Pontan är bra på bild.

Av tant-rosa - 1 april 2014 09:27

Än sen då, att jag är sen i huvet? Tv Halland hade ett inslag om att Maxi nu hade infört en nyhet och bl a Halmstad deltog i detta. Scannern man höll i handen och scannade av sina varor med, talade om ifall man var på väg att köpa något onyttigt. Då pep den inte bara till, utan den pratade och varnade för att varan var en onyttig produkt. Detta var ett samarbete med deras dietist. Jag hetsade upp mig som faen. Inte bara för att nu skulle jag bli kollad på vad jag handlar. JAG HANDLAR VÄL VAD FAEN JAG VILL. Nä, jag störde mig även på att de visade på så självklara saker som på godispåsar. Det vet väl vilken idiot som helst att det är onyttigt. Jag hann att skaka på huvet, smacka med tungan och resa mig argt och hetsigt för att hämta mer kaffe, innan jag kom på vilket datumet det är idag. April, april, din dumma kärring.

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards