Alla inlägg den 27 december 2013

Av tant-rosa - 27 december 2013 12:58

  Nu har Pontan sagt att han har en flickvän. Tur att vi inte hållt andan fram tills dess liksom. Felicia är en skitgo onge. Söt som skam också. Även hennes föräldrar och syster är helt suveräna. Mamsen är glad.

Av tant-rosa - 27 december 2013 12:43

Jag skrev i mitt förra inlägg att jag lagt till och tagit bort namn. Det har jag även gjort med mitt efternamn. När jag och mitt x skulle gifta oss på 80-talet, så ville vi ha ett nytt namn. Ett som bara var vårt. Så vi tog halva mitt och halva hans namn och satte ihop till vårt namn. Han fick det en vecka före vigseln och sedan fick jag det framme vid altaret och prästen. Inte kunde jag väl ana att några år senare skulle samma namn tagas i samma kyrka, med samma präst och samma gäster på höger sida i kyrkan. Nej, verkligen inte.

Av tant-rosa - 27 december 2013 11:57

För en tid sedan så fick jag i uppdrag att beskriva mig själv inne på Instagram. Det gjorde jag och nu tänkte jag göra detsamma här, iaf något liknande. Ni som gäspar kan gå och städa ugnen istället.

.

Jag...

tycker att fåglar är äckliga med sina klor och näbbar. Kan inte putsa fönster utan att få ränder och suddigt. Går igång på underarmar och snygga händer. Gjort tuffa val i livet,  men ångrar inget. Flyttat 12 gånger. Har flera olika tics där bland annat siffran inte får vara udda då jag höjer eller sänker på tv:n. Har otroligt svårt att slänga saker och har därför proppfulla skåp och förråd. Kan vara blyg ibland då jag möter nya människor. Lider som faen av dyskalkyli och kan inte ens dela en krognota. Är ibland mer rak än vad många klarar av. Har fäktats. Började stamma som barn för att jag blev skrämd, men självklart låg det latent. Är blodgivare men har inte fått lämna på ett tag pga utprovning av medicin. Blandar färger hej vilt i tvätten. Är skitduktig på att fickparkera. Har efter noga övervägande valt bort några människor ur mitt liv och det känns helt rätt. Sparar på fina presentpapper som en gammal kärring. Utvecklas inte i min musiksmak till sönernas förtvivlan. Blev 12a av drygt 100 i bugg-SM för ca 150 år sedan. Har skitsvårt för medflytande människor. Heter Emilia i mellannamn för att jag till pappa Peo´s stora förtret lade till det då jag tog bort namnet som han bestämde vid min födsel. Tycker det är aptråkigt att laga mat och har ett kök för att det följde med lägenheten. Är en sann kräfta där ord som familjekär, stolt, sårbar och antikvitetsälskare ingår. Kan inte lägga mig i soffan om inte hemmet är ok.

Så nu måste jag gå och diska kom jag på.

Av tant-rosa - 27 december 2013 11:41

Juldagen hade jag förfest. Vi var 13 glada som festade före här. Knytiset började redan klockan fyra med en välkomstdrink. Var och en hade med sig något. Skinka, jansson, grönkål, ja ni fattar. Högt i tak och roligt med både sånghäfte och spotify.

    Strax efter nio tog vi två stora taxibussar till stan. Inte ofta det är kö in till hk nu för tiden, men vi proffs kom lätt in ändå. Kalle blev lite varm så han fick hjälp att svalka sig. Eller var det någon annan som blev det?

 

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards