Alla inlägg under september 2014

Av tant-rosa - 20 september 2014 14:13

Dessa ongar är så otroligt fina och mysiga. De två snyggaste i stan enligt mig och deras sociala kompetens spränger skalan. Olivia är söt så man får hål i tänderna och är "NagelKajsas" dotter. Alex är Chrillans dotter och så sjukt snygg, vilket en Halmstadtidning också tyckte för några år sedan. Mitt hjärta blir varmt varje gång jag träffat dem på stan. Goeongar helt enkelt.

Av tant-rosa - 20 september 2014 13:51

Igår dejtade Susi och jag på Foxen. Asså det nya Foxen är glädje. Vi möttes så fort vi kom in med ett glatt "välkomna" av en glad grabb jag inte vet namnet på ännu. Det bemötandet är inte vi Halmstabor vana vid och det märks att även den gamla foxpersonalen har fått en nytändning och det är härligt att både se och höra! Susi och jag hann med lite vin och snack innan vi slöt upp med Kalle och Håkan. Under kvällens gång adderades vi och hade trevligt med Hanne, Mia, Jimmy och Lollo. Kalle och jag drog bort till Hk och personalen som jobbade där igår mötte med säärlek! Många man kände och snackade med och kvällens gapflabb handlade om ett skvaller. Asså det finns ju skäl till varför man inte umgås med vissa längre. Ja jösses liksom, man slutar aldrig förvånas. Kenneth S slöt upp och var sitt glada jag. Fast det bästa under kvällen kan jag inte skriva om. Attans liksom. Michelle föreslog att vi skulle äta lunch på Donken när vi hade stängt Hk och vi var inte svårövertalade. Inte alls faktiskt. Förresten, vet ni om att grabbarna inte har någon spegel på toa, på nya foxen? Varför inte? Sista gången jag var på herrarnas där kan jag tala om.

Av tant-rosa - 18 september 2014 14:15

Vårt språk förändras. Det är ongarnas fel. De har hört ett uttryck och tar efter det. Fast de har inte lyssnat så skitmycket. Så plåster på såren har blivit sårET. Sticka under stol har blivit stick under stolEN och mycket snack har blivit mycket snack, liteN verkstad. Dessutom har de börjat stava gymnastik m J, alltså jympa. Hur juste har kunnat bli schysst och intervju blivit interjuv, har jag inte en aning om. Fast det jag skrattar mest åt och inte förstår hur man inte kan se, är när ord ska förstärkas och de förstärker med konsonanter istället för vokaler. Ex, jag har ont i foten och vill ssså gärna sittttta. Det ser ju ut som skriven stamning liksom. Sedan har många köpt tekniksaker utan komma och punkttecken. Var de billigare? Undrar hur hungrig kommer att stavas om några år? Skit samma, nu ska jag steka koooorv.

Av tant-rosa - 18 september 2014 13:35

Jag gillar verkligen Peter Siepen. Jag såg honom angående reklam för bredbandsbolaget. Peter har en kropp så man dånar. En egen stil och skiter i vad andra tycker om den. Han är störtskön tycker jag. Men. Det ÄR skitfult med linne på en vuxen man. Basta liksom.

Av tant-rosa - 16 september 2014 11:03

Först ett ökande SD...

...och sedan fodrade foppatofflor.

Det enda jag bett om är choklad jag inte tycker om. Hur svårt kan det va?

Av tant-rosa - 15 september 2014 11:21

...Ackerfeldt kan hoppa upp i min rumpa. Min singelrumpa. Även förkylningar. Host host...

Av tant-rosa - 15 september 2014 08:23

Det är totalt fullständigt omöjligt för mig att bara hoppa ur sängen när klockan ringer. Jag m å s t e få snooza. Måste.

Av tant-rosa - 14 september 2014 14:18

Förut så tyckte jag det var så gött att de nya grannarna hade nedrullat, för då kunde jag gå naken i köket om jag så ville. Nu har jag sett att där går omkring kalsonggrabbar. Va faen, dra upp persiennerna nu då.

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards