Alla inlägg den 20 november 2014

Av tant-rosa - 20 november 2014 12:34

Igår var jag och snusade på bebis. Sofia luktade jättegott. Hennes leende smälte smöret som Micke och Nina dukade fram då vi åt kvällsmacka. Mysiga timmar som det snart blir repris på. Jag gav Sofia hennes första blingbling. Alltså inte fint smycke som guldarmband och guldörhänge och sånt. Nä, blingring fick hon bland annat. Hoppas hon minns det då hon blir äldre och kommer och pimpar tant på hemmet.

Av tant-rosa - 20 november 2014 10:41

Nu har tv4 en donatorvecka. De ber folk att anmäla att de vill donera sina organ. Jag anmälde mig och fick mitt kort 1994. Ingen tvekan för mig. Jag tycker inte det ska vara någon tvekan för dig heller. Ställ dig frågan: Skulle jag vilja ha någons organ om jag blir dödssjuk? Om svaret är ja på det, så är det väl inte mer än rätt att du själv erbjuder dig. Så gör det IDAG, vänta inte. Om du är frisk och plötsligt går bort, så kan du rädda åtta (8) människoliv. Jag kan nog rädda sju liv, för min lever är det troligtvis ingen kö på.

 

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards