Alla inlägg den 24 november 2013

Av tant-rosa - 24 november 2013 12:40

Hyltarna bjöd på "Tomtefest" igår. Chrillan och jag hade bokat en dejt på bussen ut till dem och eftersom vi inte träffats på ett tag så höll vi på att missa hållplatsen då vi satt och tjattrade. Kärringar liksom.Vi var tjugo stycken som bjöds på både julstämning och julmat. Min kväll slutade dock vid elvatiden då min kropp inte längre ställde upp.Varken roligt för mig eller de andra att jag stannade kvar kände jag. Sitta med tråkig min och bara glo istället för att mingla runt och dansa lite är inte min melodi. Så jag efterlyste en chaufför på fejan och fantastiska Jonna svarade snabbt att hon skulle hämta mig. Goa ongar det finns! Idag tog det en stund extra att veva igång kroppen och jag tror det är 97 jag ska fylla nästa gång.

 

 

Av tant-rosa - 24 november 2013 12:11

Anneli kom hit före utgång. Vi skulle fira min husvagn. Cava, fix och trix innan Pontan hämtade oss och körde oss till Lilla Torg. Vi hade nämligen bokat bord på "Norre Port" Ancha slöt upp på hk och gav mig en liten grattispresent, som jag bad personalen ta hand om. En lapp skrevs så att alla andra skulle hålla fingrarna borta. Efter en stund på Foxen där vi diggat till bandet och träffat goa Jenny, så gick Ancha, Anneli och jag till Shotluckan. Vi blev serverade av Jacob och Ted. Vi fick inte samma energi och show som jag är van vid av Johan och Kim. Men min vinst på femhundra kronor utnyttjade vi denna kväll. För nya läsare, så hade Shotluckan en tävling om att sätta upp deras klistermärken runt om i stan och jag vann andrapris för roligaste ställena. Tillbaka på hk så gick kvällen snabbt. Tyvärr fick jag ta mig hem utan jacka, då någon tyckte att min var både snyggare och nyare än sin egna. Både brrr och grrr.

 

 

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< November 2013 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards