Alla inlägg den 1 december 2014

Av tant-rosa - 1 december 2014 12:57

Jag struntade i att ställa klockan då jag kom hem från krogen. Jag vaknar ju alltid vid sju. Tröttsamt på helgerna kan jag tala om. Denna morgon var det en skatjävel som väckte mig med sitt tjatande. Hade jag haft ett gevär så hade jag sträckt mig efter det. Istället sträckte jag mig efter klockan och såg att den var 08.20 och en kvart ifrån att ongarna skulle hämta mig. Det var inte förrän strax före Lund jag hade fått ner min puls till normalt läge igen. Soooom jag stressade och som jag hann. Vid en mack i Lund gick ongarna in för att betala bensin och handla dricka. Då passade jag på. Öppnade dörren och släppte ut en liten fis. En sån där kvinnlig ni vet. Som luktar hallon och blåser ut små söta fjärilar. I helvete att det var. Jag fick snabbt stänga dörren i rädsla för gasläcka och att hela stationen skulle explodera. Så mitt tips är att inte fisa på en mack dagen efter en rolig kväll. Iaf. På plats så dansade Pontan och Caline både bugg och lindy. De vann bägge disciplinerna. På hemvägen sov denna kärring i baksätet och vaknade till lagom för att ringa och beställa en pizza. Så soffa, pizza, coca-cola och reprisen av "Så mycket bättre" var min söndagkväll. En inte så skitlång söndagkväll.

Av tant-rosa - 1 december 2014 12:24

I lördags dejtade Susi och jag på Foxen för ett glas rött. Jag bad Fredrik ta fram en sax och klippa bandet på klänningen, som sitter i nacken. Jajemänsan, visst gjorde han som jag sade och klippte det, fast jag glömde att förtydliga och säga klipp BORT det. Så i några timmar hade jag två snören hängandes. Gulle! Camilla hämtade oss och vi åkte till Ulles tjej och glitterfest. Ulle hade verkligen ansträngt sig med både det glittriga, maten och drycken. Hon hade även fixat ett julklappsspel och vi försökte alla slå sexor. Blev det ingen sexa så "tvingades" vi att ta en shot istället. Stackars oss liksom. Det blev många schlagerlåtar och ännu fler höga skratt. En stund innan vi tog en taxi till stan och foxen, så kom Thomas hem. Vad var då naturligare än att vi alla skrölade "En sån karl" för honom. Han mådde inte skitilla av den uppmärksamheten. På foxen var det mycket folk och röj och jag var hemma vid två och var inte van vid att det stod tre bockar och väntade på mig vid dörren, så dem fick jag omkull. Fan att det inte är lika lätt IRL liksom.

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards